Lina a.k.a. DISCOSADNESS!

Det här är min lilla plats på internet, min hörna. Mitt namn är Lina och jag är 20 år gammal. 2011 tog jag studenten efter tre år på IT-medialinjen på John Bauergymnasiet (Eller JB Gymnasiet som det numera kallas.) med 4 G och 26 MVG samt ett stipendium för bästa programinriktade projektarbete. Under hela min gymnasietid var jag stenhårt inställd på att gå på högskolan men under sista terminen så tynade den viljan bort och det slutade med att jag valde att inte tacka ja till min plats på Linnéuniversitetet där jag hade tänkt plugga Reklam, Grafisk Design och Visuell kommunikation i tre år. Istället gick jag arbetslös i ett halvår tills dess att jag fick en heltidsanställning på ett företag i Ängelholm och snart har jag jobbat där i ett helt år. Idag är jag fast anställd med pension och hela grejen, känns sjukt vuxet!
 
När jag inte jobbar har jag ett litet svart troll som jag tar hand om tre till fyra dagar i veckan. Trollet heter Heggdrogets Chivaz och är en elvaårig Welsh Cobvalack som jag äger tillsammans med min mamma sedan Maj 2010. Han har kostat mig lika mycket skratt som tårar och han är det bästa jag vet.
 
Min lilla goding.
 
Utöver det är musik något av det bästa jag vet. Eftersom jag arbetar framför datorn cirka åtta timmar om dagen, fem dagar i veckan, så hinner jag lyssna på mycket musik. Det har även blivit en del konserter, spelningar och festivaler under åren och givetvis hoppas jag på många till!
 
Lite såhär kan det se ut när jag festivalar, det här är på Hultsfred 2012. Therése, gula gubben, Nicoline och jag!
 
Under min gymnasietid fotograferade jag mycket och läste både Fotografisk bild A och B. Jag har en Canon EOS 40D med tillhörande batterigrepp och optik men tyvärr har den mest stått och samlat damm de senaste åren. Under våren 2012 fick jag dock upp ögonen för analog fotografering och det är det jag har sysslat med sedan dess. Just nu fotograferar jag med en röd Konica pop men jag hoppas på att kunna utöka min samling.
 
Min fina röda Konica pop.
Trackback
RSS 2.0